Zondag 15 en maandag 16 dec MV

17 december 2012 - Buenos Aires, Argentinië

Zondagochtend eerst even bijtrekken van zaterdagavond, dachten laten we starten met de 16 - 17km boulevard langs de Rio de la Plata grenzend aan de Argentijnse zee. Na een hele ochtend zonder koffie werd dit gebrek toch wel nijpend en zijn we de Parque Rodo-buurt ingelopen en kwamen na een uitgestorven kermisterrein in een groot park met een gigantische markt speciaal voor 'regalos'/kadootjes voor de kerst. Toen begon het te regenen en niet zo'n beetje ook en werd het ook direct kouder. Na lang schuilen en door de regen baggeren uiteindelijk in wijk Punta Carretas aangekomen in een Uruguaans restaurantje waar we blind voor Menu del Dia kozen (let wel dit heeft ieder restaurant s'middags, dat is een simpele warme maaltijd). Kregen we beide een half varken op ons bord met alles er nog op en aan. Na van de schrik te zijn bekomen en het vlees te gaan ontleden, bleek het wel erg lekker te zijn maar uiteraard veel te zwaar voor onze maag. Ondertussen bleef het maar regenen. Uiteindelijk na uren met de bus het hotel weer teruggehaald om bij te trekken, ach s'avonds gewoon weer stuk gelopen en even een simpele pasta gegeten. Maandag zijn we de bus naar het eindpunt van de boulevard gereden en gaan teruglopen, heerlijk weer 31graden en windje, ondertussen nog op het strand gelegen en zeker een gradatie bruiner geworden. De stelling van Hans dat er aan het strand geen muggen zijn, is helaas als een kaartenhuis in elkaar gevallen, want langs ieder bosje langs het strand werden we letterlijk door de muggen aangevallen, vreselijk. We hebben Deet, antimug, bij ons maar hadden niet verwacht dat we dat op het strand al hadden moeten gebruiken.
Morgen gaan we een uitstapje maken richting Punta del Este.

1. Joris en Jackie:
    18 december 2012
    Vanaf de keukentafel om 03.50 uur de warme groeten van je Nichtje Jackie en slaperige broer.
  2. Jeroen:
    18 december 2012
    Willen jullie ook het kaartje bijwerken, dan weten we tenminste waar jullie uithangen (-: kus van ons
  3. Eef:
    19 december 2012
    Pat! Vond het zo raar dat ik nog niets van jullie had gehoord. Krijg net je blog doorgestuurd van lin! Heb alles gemist...de foto's zien er in ieder geval al goed uit! Niet ervan lieverds!! Xx
  4. Jan en Peet:
    19 december 2012
    Dat ziet er wel heel lekker uit zeg zo op het strand ben best jaloers alleen dat halve varken hoeft voor mij ook niet zo. Veel liefs xx
  5. Jezus:
    Hoi P&H,

even een updatetje; wij (dus ook namens jullie) hebben H voor zijn verjaardag een avondje War of the Worlds in Ahoy met overnachting op de SS Rotterdam gegeven. Ze zijn er nu, J is ook mee, dus ik laat wel weten hoe hij het vond, was een verrassing.

xx
  6. Ingrid Moorman-Waleson:
    20 december 2012
    Hoi Patty en Hans,

Mooie fotoos! De Kerstkaarten vliegen mij momenteel om mijn oren, het teken om aan jullie te denken. Ik wens jullie een bijzondere- en groene Kerst en een super 2013, met veel fijne avonturen!!!!!!!!
    Lieve groeten van,
    Ingrid