Huanchaco, 26 t/m 30-3

30 maart 2013 - Huanchaco, Peru

Gelukkig viel die nachtrit vreselijk mee en wat bleek we konden in Huanchaco direct naar onze kamer in Casa Suiza, op aanraden van Ad en Lian, geboekt. In eerste instantie vonden we het bijzonder en een beetje ongemakkelijk dat je een toeslag moest betalen op de kamerprijs omdat het Paasweekeinde was en het hostal bijna leeg was, maar op donderdag begrepen we wat daarmee bedoeld werd, ineens stroomde het gehele dorp vol met Peruaanse gezinnen die een weekeindje naar de kust gingen, toen werd het erg gezellig. Na eerst een kapotte tv op de eerste kamer, andere kamer kapotte wc, toch wel genoten van dit hostal, leuk dakterras, aardige mensen en prima kamer.

Dinsdag rondgewandeld en het 'schattige' surfdorp ontdekt, s'middags nog een paar uurtjes op het strand gelegen, hoewel het wel heiig werd. Rond vier uur trok het iedere dag volledig dicht en werd het een behoorlijk stuk kouder, bleek dat het te maken had met de koude golfstromen. Bij ons in de straat was een ander hostal My Friend en dat bleek wel echt the place to be, altijd druk en erg goed eten....gedurende onze 4 dagen alhier hebben we er dan ook een keer ge-ontbijt, gelunched en gedineerd....het gehele dorp is gebaseerd op surfen en wat bleek 3 dagen lang werden er dan ook surfwedstrijden georganiseerd. Woensdag naar Chan-Chan geweest van de Moche-afstammelingen. Een soort dorp opgebouwd uit woestijnzand dat ze hebben terug gevonden en veel over de geschiedenis van die tijd verteld en wat ze momenteel volledig in de oorspronkelijke staat aan het restaureren zijn. Interessant maar het greep ons niet echt aan irt onze Machu Picchu-ervaring.
Donderdag hadden we goed gegokt en hebben we lekker de gehele dag op het strand gelegen en met een half oog de surfwedstrijden gevolgd en 'avonds naar een drukbezochte vrouwenvoetbalwedstrijd op het strand gekeken en lekker een aantal Chan-Chan Mud cocktails genuttigd ( Kahlua -Pastiche en Frangelico). Grappig is dat er dagelijks heel veel sprokkelhout en andere troep aanspoelt op het strand en dat van dit hout typische vissersbootjes worden gemaakt of andere stellages op het strand, zie foto's.
Vrijdag hebben we Trujillo bezocht, wat een mooie stad met prachtige kleurrijke panden, waarin met name opvallend was, waren de mooie ijzeren raamversieringen. Echter het was Goede Vrijdag, dus een feestdag en alles opnieuw in het teken van Semana Santa. We gingen daarom bewust die dag naar Trujillo om hier nog wat van mee te krijgen, echter we hadden beiden blote benen en mochten de kerken niet in, daarnaast waren bijna alle winkels en veel horeca gesloten. S'avonds op tv was het wel grappig om te zien dat daadwerkelijk iedere zender een Jezus Christusfilm of live kerkviering uitzond.
Zaterdag opnieuw dagje strand nadat we hadden besloten de andere archeologische hoogtepunten om en nabij Trujillo, zoals de beide Huacas ( tempels) en El Brujo, voor gezien te houden, je kan en wil niet altijd alles, toch? Bleek dat je alleen met de nachtbus naar onze volgende bestemming kon, Mancora, opnieuw een surfdorp, dus zaterdagnacht maar even doorbijten, zondagochtend kunnen we dan direct weer op het strand bijkomen.
Als de weersvoorspellingen kloppen dan is het in Mancora ng veel warmer dan in Huanchaco, zo rond de 30 graden......bah, wat vervelend allemaal.....nu lekker afdouchen en smeren want we zijn toch weer erg verbrand vandaag, wel bijzonder als je al zo'n lange tijd toch steeds maar mooi weer hebt en veel buiten bent, verwacht dat je dan welvoldoende ondergrond hebt.....sterkte allemaal in de laatste koudedagen in Nederland.....

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Paulien en jan:
    31 maart 2013
    Wat een mooi stadje dat Truijjo!!! Semana Santa oid (pasen) waren wij in Mexico destijds en ik herken jullie verhalen. Heel veel processie's ed. Geniet nog maaar heeeeeeeeeel errig van de laatste weken! en dan....is het in Scheveningen ook lekker weertje en kunnen jullie gelijk weer op het strand!
    liefs Jan en paulien
  2. Rogier:
    1 april 2013
    He stoere reizigers, ik heb tot heden nog steeds al jullie verhalen gelezen en alle foto's bekeken. Leuk om het zo in stukjes te volgen, geeft mij best een goed beeld van wat jullie beleven. In ieder geval lekker afwisselend wat jullie doen. Hoor graag binnenkort in Scheveningen de andere mooie (sterke?) verhalen, heek veel plezier nog de laatste weken! Rog