Reggae in Montevideo

16 december 2012 - Buenos Aires, Argentinië

Zo we zitten nu in Montevideo, vrijdag was Hans overdag niet echt lekker dus hebben we meer in de hotelkamer (die tot op heden de meest luxe blijkt, lieve oudere mensen die er werken, heerlijk even tutten en wasje doen) doorgebracht en stukje van de omgeving verkend. Blijkt dat we precies in een uitgaansgedeelte zitten, helemaal super. S'avonds nog lekker buiten een biertje gedronken en de Uruguanen bekeken, tot op heden blijken vooral de dames uit Rosario het meest attractief.
Wij zagen een poster hangen van een gratis festival 'Bandas de la Plaza' voor de zaterdagmiddag-avond, zie foto. Nu komt ons eerste "heldenverslag". Uitgezocht waar het was, zou naast het sjieke Parque El Prado moeten liggen. Wij eindelijk de juiste bus gevonden, rit van een half uur, kwamen uit op een marktje, lunch gehaald en richting het park. Hele chique buurt met mooi park. Vonden al snel een heel gebeuren maar dit bleek een soort rallycircuit te zijn, ernaast zat een terrein waar ze een groot podium aan het opbouwen waren waar een band aan het stemmen was. Op een andere plek dan we oorspronkelijk uitgelegd kregen. Wij erheen, werd ons verteld dat het niet om 16.30 uur begon, zie poster, maar om 20.00 uur. Wij balen want het was toen net 16.00 uur en besloten nog even terug te gaan naar het hotel. Wij s'avonds iets na 20.00  uur terug, zat er een handjevol mensen, deuren nog niet open en maar wachten, wachten, rond 21 uur gingen eindelijk de deuren open - let wel terwijl wij dachten in eerste instantie dat de start om 16.30 uur was, werden we tegengehouden want we hadden geen ticket, bleek dat je entree moest betalen à 300 peso is ongeveer €12,-. Wij weer uit de rij, kwamen er 2 lieve meisjes op ons af die ons 2 kaartjes voor 200 peso en 2 biertjes verkochten. Prachtig terrein met alleen maar reggeafans, helft had dreads tot de kont hangen, wel grappig allemaal. Kwam Hans tot de conclusie dat we gewoon op een volledig ander festival/feest zaten, een reggeafeest, wij lachen.
S' nacht, tot slot nog naar een pub bij ons in de straat geweest waar een erg goede band met name the Beatles speelde. Goede maar gekke dag gehad.

1. Jan:
    16 december 2012
    Goed zo luitjes een beetje avontuur en onverwachte dingen horen erbij. geniet !! XX
  2. Inneke:
    16 december 2012
    Die onverwachte dingen zijn juist het leuks, hier hou ik wel van. Ik ben wel jaloers op jullie het liefst pak ik nu ook weer mijn boeltje.
    Inneke xx
  3. Corry Mesker:
    17 december 2012
    He U2 wat zijn jullie toch trouw in het ons laten meegenieten. Ben net door de diashow gegaan en wat jullie allemaal meemaken ,in een woord, geweldig. Pat gisteren zijn we naar Deventer geweest voor het Charles Dickens festival. Wij waren er s middags en gelukkig was t droog. Wel gezellig allemaal en lekkere gluhwijn. Nou lieverds ga door met genieten en schrijven. Dikke kus Corry en Hans