Rosario en onderweg naar Uruguay

14 december 2012 - Buenos Aires, Argentinië

Samenvatting 12 en 13-12 Rosario. Eerste dagje 'strand' tijdens onze rondreis, 'strand' tussen haakjes want het was meer poedelen in de rivier. Hartstikke leuk, met een boot naar de eilanden tussen Rosario en Santa Fe naar een strand met vele strandtenten waardoor je een goed overzicht had op de skyline van Rosario. Nu handjevol mensen in de weekeinden komen er enkele 1000-en om te recreëren. Kom je aan op zo'n pier wordt je direct enthousiast welkom geheten door een grote (prachtige) zwerfhond. Heel moeilijk voor Patty om niet alle zwerfhonden-en katten direct te aaien, zodra ze ertegen begint te praten,blijven ze je volgen. Deze beesten zien er goed uit en worden indirect verzorgd door Rosarianen, overal staat water e.d. op straat. Hans was minder enthousiast om in de rivier te zwemmen, veel slijk, rook vreemd en warm water. S'avonds in de hostel bleek de stroom uitgevallen te zijn in meerdere huizenblokken, dus geen licht, wifi en geen Federer-Del Potro. Dus zijn we maar weer de stad ingegaan, een heel leuke boulevard ontdekt ( een soort ramblas), waar we uiteindelijk heerlijk buiten hebben gegeten bij een Irish pub, natuurlijk met fish and chips. Hostel was wat viezig, ter illustratie, we hadden een kamer boven de receptie, als we naar het toilet wilden (Los banos) dan moesten we een rookruimte door met iedere avond vele rokende mannen - heb daar geen vrouwelijke gaste gezien-en zat je hoorbaar in deze ruimte op de pot. Patty in paniek want ze had diarree en kon hierdoor geen kant op dan die mannen trotseren die allen opmerkingen maakte, gingen lachen en je ongeveer uitkleedde met hun ogen. Gelukkig maar 1 avond last van de stoelgang. We hebben ontdekt dat rechtstreeks met de bus van Rosario naar Montevideo/Uruguay langer en duurder is dan via BA. Zitten nu in de bus 4,5 uur Rosario-BA, onderweg hield de bus ermee op en moesten we overstappen in een andere bus, was even onrustig allemaal, maar netjes opgelost, paar uurtjes wachten en dan avond/nachtbus van BA naar Montevideo van 8,5 uur, met steward, dus het lijkt net alsof we in het vliegtuig zitten.
Meer vanuit Uruguay, liefs Hans en Patty

1. Alies en Martijn:
    Ha,
    Ik had de afgelopen week al wel tussen de regels door wat meegekregen, maar heb net maar even pauze van het werk genomen om al etend door jullie fantastische verhalen te gaan. Zou graag even een dagje met jullie mee-hiken. En durf voor Alies te spreken dat zij dan graag meekomt ;-)
    Kijken uit naar jullie volgend avontuur! Liefs
  2. Rik:
    he patty en hans,
    heerlijk die verhalen van jullie!genieten van de mooie steden,prachtige natuur en natuurlijk food and wine!knuf
  3. Ed Klingens:
    14 december 2012
    Wel Patty dan staat je nog wat te wachten, wat toiletten betreft als jullie Azië gaan doen! Zijn jullie Eddepet nog op de Ramblas tegengekomen en een lekker wijntje gedronken ? :-)
  4. Ingrid Moorman-Waleson:
    14 december

Hai Patty en Hans,
    Heerlijk weer een verslag.! Zo te lezen gaan veel dingen lekker traag. Ach, jullie hebben toch nog een lange vakantie, dus tijd genoeg!!!!!!!!!!!!! Zo zullen jullie het ook wel zien.
    Veel groeten van,
    Ingrd
  5. Nelleke:
    Hi!
    Zo ik ben weer bij, had wat achterstand in mijn mailbox en ontdekte dat ik al weer wat dagen achter liep in jullie reis. Gaan jullie ook nog een keer chillen??? Ik wel lig al in bed... Finale the voice te kijken (tussenstand Johannes en Leona). Voor de komende dagen weer veel plezier, gaan hier ook lekker van weekend genieten. Liefs
  6. Jeroen:
    Hey Scotty & Moorman,
    Ik lees inderdaad dat Patty d'r geduld wel op scherp gezet wordt. Heel goed voor je. Geniet hier vooral van. Je hoeft niets, je mag alles (-: In NL is het gaan dooien. We hadden echt een paar dagen een beetje sneeuw. Welk mail adres lezen jullie eigen voor de wat persoonlijke mailtjes? Liefs uit Lochem!
  7. Jan en Peet:
    15 december 2012
    Lieve Hans & Patty,
    Wat doen en zien jullie veel is dat allemaal nog wel een beetje te verwerken. Wel heel leuk om de verhalen te lezen en de foto's te zien hebben jullie nu wat meer al het idee dat dit geen vakantie is? Gisteren 14-12 regende het de hele dag erg ongezellig dus.... Geniet er maar lekker van. Kus van Jan en peet