Rosario dag 7 en 8

11 december 2012 - Buenos Aires, Argentinië

Ma 10-12-12 einde van de middag aangekomen in hostel in Rosario, 4,5 uur vanuit BA met de bus. Kamer met balkon en tv, prima, alleen zijn wij de enige niet-rokers hier, dus liggen wel in de rookgeuren....ach, lekker belangrijk...Rosario heeft vele armoedige achterbuurten wat we goed vanuit de bus konden overzien, maar richting het centrum is het een oude stad met mooie oude panden en nostalgische vergane glorie, wat wij juist prachtig vinden. Verschil met BA is een enorme bedrijvigheid langs de kust met heel veel parken waar iedereen sport en zelfs vele bankjes met publieke bbq's die zo zijn te gebruiken. De bomen zijn hier zo mooi, hele dikke stammen waarin de wortels als hersenen boven de grond kruipen, waarschijnlijk honderden jaren oud. Ondanks vele stoere graffiti zijn vele nieuwe of opgeknapte panden allen beklad en dat is toch wel zonde.
We hebben behoorlijk moeten lopen tot het standbeeld van Che Guevara, maar hebben een fotobewijs toegevoegd.
Argentinië is in de ban van het feit dat Roger Federer hier een paar dagen verblijft, morgen speelt hij tegen de Argentijn Juan Martin del Potro.
Morgen gaan we eindelijk een dagje plat liggen aan een strand op de eilanden tegenover Rosario. Zijn tenslotte al een week weg en ik heb mijn bikini nog niet eens aangehad. Score tot heden zijn bruine armen, borst en schouders rest geeft nog licht, behalve Hans uiteraard die heeft al een bruine kop. Beso P & H

1. Rob:
    11 december 2012
    Hoi reizigers, heerlijk al die verhalen en bijna elke dag een! Te gek! Ga zo door zou ik zeggen! Blijf genieten en take care! X Y en R
  2. 5-michjes:
    12 december 2012
    Lieve schatten.
    Hier is het echt winter. Dus al die zonnige verhalen zijn meer dan welkom. Geniet van jullie welverdiende dagje rust. De tijd is ten slotte aan jullie. Dikke kus Caroline en co.
  3. Vivian:
    12 december 2012
    Olla standbeeldbeklimmers, wat een zonnige verhalen. De sneeuw is hier weg en vandaag een "niet slecht"-zonnetje (wel fris). Voor mij een mama dag, wat wel weer fijn was na de afgelopen stressperiode op kantoor.... Ray vandaag thuis met rugpijn, wat we gelijk hebben gevierd met een bosche bol! Livia doet goed haar best op de dreumesdans en mama vindt het ook steeds leuker. Gelukkig nog 1 les, want het is wel een race tegen de klok om optijd te komen. Helena had gisteren een hele slechte dag, maar kon 's avond wel weer lachen en zat behoorlijk stoer te doen. Tot zo ver de ditjes en datjes uit Utrecht. Liefs Vivian