Dag 4, 5 en 6

10 december 2012 - Buenos Aires, Argentinië

Vandaag (zaterdag) ingepland als een soort rustdag, m.a.w. niet te veel lopen. Het is prachtig weer, dus wel snel naar buiten. Het enige wat op het programma stond was het proberen bij te wonen van een wedstrijd van Boca Juniors. Helaas niet gelukt, zonder clubcard kom je er niet, of je moet bereid zijn € 150,- te betalen. Vanavond heerlijk gegeten, een soort tapaschotel, een fles rode wijn, capootjes en dat alles voor nog geen € 30,- (2 personen). De warmte hakt er nog steeds een beetje in, liggen nu al ( 22.30 uur) voor pampus. Tot morgen.
Vandaag (zondag) hebben we in alle gradaties de echte Argentijnen mogen meemaken. Een deel van de straten waren afgezet voor de zondagse 'antiek-'markt, veel Argentijnse prullaria en souveniers en ook wat echte antiek. Wel erg leuk en kilometers lang en duizenden mensen. Kinderen van de handelaars zaten onder de kraampjes te spelen en er waren diverse binnenplaatsen opengegooid voor een prallida, zeg vleesbbq. S'middags naar Festia Patria op de Plaza de Mayo en de vele omliggende straten om naar een mega-festiviteit, mega- demonstratie inzake de vrijheid en democratie te kijken met grote podias waar bekende Argentijnen propageerden en werden opgeluisterd door bands met strijdliederen waarbij iedereen meezong. De grote hoeveelheden trommelaars van jonge gastjes maakten opzwepende muziek en dat was fantastisch om te zien, ook alle kinds die in de fontein aan het spelen waren en iedereen nat maakte. We zijn veel gewend qua festivals en grote activiteiten maar dit overtrof alles, denk wel een miljoen demonstranten en andere sympathisanten, onvoorstelbaar.
We zitten nu (maandag 10-12) in de bus onderweg naar Rosario, de op een na grootste stad van Argentinië, daar blijven we 3 nachten en gaan dan door naar Uruguay.
Inmiddels aangekomen, wederom een prima hostel.

1. Inneke:
    10 december 2012
    Super wat jullie meemaken en wat er nog gaat komen. Ik kijk iedere dag naar jullie blog uit. Ik ben zaterdag terug gekomen van 31 graden naar -4 dat valt ook niet mee. Van Florida en de Carribean heb ik heerlijk genoten. Zal e.e.a. op facebook zetten. e.d.d.
    liefs Inneke
  2. Jan:
    10 december 2012
    het gaat super zo te zien goed doorgaan zo geniet en neem er eentje extra op onze gezondheid!!!
  3. Ed Klingens:
    11 december 2012
    Hi Hans en Patty jullie zitten al op dag 7 en in een nieuwe stad! Ik bekijk in alle rust jullie foto's. Hebben jullie nog kans gezien een tango optreden te volgen in een van de tango bars? Geniet van het zuidelijk halfrond. By the way niet vergeten de kapitein van het s.s. "De Onrust" op de 11e te feliciteren. Groeten Nong Yao en Ed
  4. Ingrid Moorman-Waleson:
    Hoi Hans en Patty,

Wat heerlijk al die warme verhalen. De fotoos geven een aardig beeld. is echt een land voor rolstoelers! Gelukkig kan ik echt genieten van de beelden! Kijkuit naar jullie volgende ervaringen en of er veel verschillen zijn tussen de Zuid-Amerikaanse landen.
    Kijk nu al uit naar het volgende verhaal. Een goede reis naar weer een nieuwe ervaring!! Veel groeten van, Ingrid
  5. Jan en Peet:
    Hè daar,
    Goed om te lezen dat het jullie uitstekend bevalt. Jullie zien mooie dingen, eten lekker en hebben prachtig weer. Dat kan je makkelijk een paar maanden volhouden. Veel plezier op jullie verdere trip. We kijken uit naar de nieuwe verhalen en de foto's. Dikke kus
  6. Jeroen:
    14 december 2012
    Inderdaad erg indrukwekkend. Dat kennen we in NL (niet) meer.
  7. Ingrid Moorman-Waleson:
    22 december 2012
    Hoi Patty en Hans,

Hoop dat de muggen jullie ruggen met rust laten. Anders zijn jullie de eerste bultruggen op pootjes!!!!!!!!!!!
    Groeten,
    Ingrid