Dag 3 BA

7 december 2012 - Buenos Aires, Argentinië

Vanmorgen met de metro naar de wijk Las Canitas - Belgrano, verste wijk vanuit San Telmo. Via Chinatown, koffie in een HD-bar, doorgelopen via een chique-aandoende wijk naar de parken waar alleen de rijkere Argentijnen tennissen, golfen, Polo spelen of paardrijden. Geweldig om te zien dat na alle wateroverlast de parken en golfbanen volledig onder water stonden en dat we af en toe moesten pootje baden om verder te komen. Bij de tennisbanen werden de Copa Argentina gespeeld met grootse namen. Broodje gegrilde chorizo langs de weg gehaald. naar een paar hippique-wedstrijden wezen kijken, koude kak met allemaal Peruanen die voor hun paarden moesten zorgen. Patty hield het vol ondanks haar zware allergie voor paarden. Langs de 'vrijheidsbloem' geweest (zie foto) gaat open als de zon schijnt. Door naar een prachtige begraafplaats waar o.a. Evita Peron ligt, zeer indrukwekkend. Prachtig weer maar net te ver doorgelopen voor ons eerste biertje waardoor deze hard binnen komt.

1. Jan:
    8 december 2012
    Goed zo kanjers ga zo door mijn 15e biertje kwam ook hard binnen:-)
  2. Vivian:
    Hallo Patty & Hans,

En hier is het zoooo koud! Goed te lezen dat het vliegen te doen was, maar waar komt nou al die regen vandaan? Hoort dat bij de lente? Livia zit naast me te piepen, want die wil op de muis klikken en dat gaat natuurlijk niet als ik zit te typen. Het is nu zaterdagmorgen en wij waren hier zo vroeg uit de veren, dat we bijna een spontane aanschaf hebben gedaan in de vorm van een kitten. Maarrr, ja Patty. Toch even uitgesteld tot na de verbouwing en als ik het dan nog steeds durf (Vivian +kat=spannende combinatie) dan krijgen we er dus in het voorjaar een huisgenoot bij.
    Voor nu liefs uit Utrecht van ons allen, Vivian
  3. Corry Mesker:
    8 december 2012
    Hè U2 wat geweldig wat jullie allemaal meemaken en er dan ook zo leuk over schrijven en de foto s,echt helemaal top. Op deze manier maken wij het ook een beetje mee! Gisteren met Donja heerlijk door de sneeuw gebanjerd en dan blijkt ook dat ze eigenlijk helemaal niet zo wit is! Nou mensen geniet en schrijf vooral verder. Dikke kus Hans en Corry
  4. Carole:
    10 december 2012
    Hoi Patty en Hans,

Zit nu pas de eerste reisverhalen te lezen. Geweldig allemaal, maar ik dacht dat het alleen in Nederland zo vreselijk regent. Maar de kou en sneeuw zullen jullie vast niet missen. Geniet samen van deze mooie reis. Groetjes Caroile