Punta del Este

20 december 2012 - Punta del Este, Uruguay

Dinsdag 18 december, ons geplande tripje naar Punta del Este een dag uitgesteld, we hadden ons domweg verslapen. Aangezien de trip toch 2/12 uur duurt hebben we besloten een dagje later te gaan. Ja, je leest het goed, Patty heeft zich verslapen. We zijn dus Montevideo weer ingegaan en terecht gekomen in een antiekwijk met geweldige antiekwinkels. Maar ja ik zie mezelf niet 4 maanden met een antieke kast op mijn nek lopen. Daarna doorgelopen naar een park waar ook het voetbalstadion ( zie foto) ligt. S'avonds lazen we in de krant dat er een muskietenplaag is in Montevideo, dat klopt we werden in het park werkelijk besprongen door duizenden muggen. Toch nog maar wat antimuggenspul gekocht, de Deet lag natuurlijk nog in het hotel. We kunnen wel stellen dat Montevideo een mooie stad is. S'avonds gegeten in een Peruaans huiskamerrestaurant. Spannend, want je kon alleen eten wat de pot schaft. Het was heerlijk, maaltijdsoep, 1 liter bier en rijst met spaghetti en kip, een mooie combinatie, voor 250 pesos (10 euro) stonden we weer buiten.
Peru we kunnen niet wachten om in jullie land aan te komen.
Nog even naar de haven, waar we constateerden dat de muskieten zich allen hadden verzameld om ons weer te pakken te nemen, dus gevlucht naar ons nog steeds geweldige hotel.
Woensdag 19 dec echt vertrokken naar Punta del Este, een schiereiland ca 150 km van MV vandaan. Aangekomen in een vliegende storm, wel zonnig en warm, constateerden we dat PdelE een soort Monte Carlo van Uruguay is. Alles chique en duur. Ook stond alles in het teken van voorbereiding voor de aankomende vakantieperiode. In Zuid-Amerika hebben ze van 21-12 t/m maart vakantie.
We zijn het hele schiereiland rond gelopen, bestond uit straat 32 (busterminal) tot straat 1, uiterste puntje -net NY-voor op het strand stond er te veel wind, en toch wel een aantal heel mooie dingen gezien. Het mooiste wat we gezien hebben waren twee zeeleeuwen in spel met een hond en een beeldenpartij van zeemeerminnen, zie de foto's. We hadden een retourtje genomen, om 1/2 10 s'avonds konden we terug. Maar gelukkig, PdelE was toch niet helemaal ons ding, en het werd erg koud, konden we eerder terug. Gesloopt kwamen we om 00.00 uur s'nachts aan in ons hotel.
Vandaag ( onze laatste dag in MV) zijn we lekker aan het tuttenmerullen in ons hotel en vanavond gaan we nog uit eten en drinken en wie weet dansen. Morgen de volgende etappe naar Colonia Del Sacremento, daar blijven we 3 nachten