Adios Montevideo, bienvenidos Colonia del Sacramento

22 december 2012 - Colonia Del Sacramento, Uruguay

We denken toch dat de 21ste december de wereld is vergaan, want wij zijn in de hemel beland. Colonia dels Sacremento heeft een Ciuda Vieja, oude stadskern dat onder Unesco-erfgoed valt. Dit is zo prachtig, 17de eeuws, heel romantisch en zoveel mooie pandjes uitkijkend op een prachtige baai dat we van gekkigheid niet meer weten waar allemaal foto's van te maken. Vrijdagmiddag aangekomen vanuit Montevideo met de bus, hele beproeving, busterminal bevindt zich aan begin van de Av. Artigas waar verderop ons hotel zat en nog iets verderop een leuk strandje met een prachtige strandtent, waar we s'middags heerlijk hebben genoten. Opnieuw zit je dan weer aan de Rio del Plata rivier die 28 km breed is tussen Uruguay en Argentinie, vreemd want hierdoor zwem je in warm, beetje viezig water en niet in de zee. Grappig is wel dat je dus in de verte BA ziet liggen. S'avonds bleek dat alle banken eruit lagen qua verbinding en dat je dus nergens geld kon krijgen. Werden hierdoor na lang zoeken genoodzaakt om in een duur restaurant te gaan eten omdat zij creditcards accepteerden, we hebben wel fantastisch paella gegeten met enorm veel verse vis. Hierna naar een tangoshow geweest met een waanzinnig koppel dat de Tango en de Milonga dansten ondersteund door een stoere band ' Tanghetto' die een ruige versie brachten van o.a. bekende tangoliederen (incl. intense bandoleonspeler)...geweldige avond gehad, vooral als je weet dat ondertussen de wereld aan het vergaan is.....
Vandaag ( zaterdag 22-12) verder de stad verkend, in een woord prachtig. Het slechte nieuws is dat we nog steeds geen geld kunnen pinnen, dus een alternatief bedacht voor de lunch, met de cc in supermarkt drinken en eten gehaald en op de pier genuttigd. Gelukkig hadden we nog wat Argentijnse pesos, deze hebben we uiteindelijk maar ingewisseld tegen een woekerkoers.
Het is wel ongemakkelijk, maar we hebben al vele anderen in paniek gezien die met hetzelfde probleem zitten of nog erger.
Nu ff chillen en vanavond genieten van de zonsondergang.

1. Rik:
    22 december 2012
    Zooo!gaaf zeg.en dan dat mooie weer.hier regen en nog eens regen.jullie mooie,warme kerstdagen!
  2. Jeroen:
    24 december 2012
    Kerstavond......wat doen jullie nu? Wij wensen jullie bijzondere Kerstdagen! Veel liefs van ons!
  3. Aloys & Marja:
    25 december 2012
    wij wensen jullie een fijne kerst/feestdagen en een goed begin van 2013.
    zijn net op de verjaardagsborrel van je vader geweest.
  4. Aloys & Marja:
    25 december 2012
    wij wensen jullie fijne kerst/feestdagen en een goed begin van 2013 !
    komen net terug van de verjaardagsborrel van Huub.
    Patty gefeliciteerd met papa !
  5. Olga koppenhagen:
    26 december 2012
    Ha die Hans en Pat,

Wat gaaf om al die avonturen van jullie te lezen! Geniet van elke dag, bedenk maar dat het hier 9 graden is met storm en regen. Vanavond hebben we 2e kerstdag gevierd bij Jantje, die weer heerlijk voor ons gekookt heeft. We hoorden van Kit dat het bij haar in Thailand (of waar ze ook zit) ook hot is, en kunnen er ons niks bij voorstellen. Hier trekken we een extra dekbed uit de kast om warm te blijven. Maar ach, dat hoort bij de kerstdagen toch? Vanuit Voorburg een hele fijne periode nog gewenst. A.s. vrijdag gaan we weer een popkwis doen in Scheveningen en zullen we jullie node missen. En ook met ouwejaar, die we dan maar niet in scheveningen gaan doorbrengen, maar bij Emma's.
    tot gauw!

Olga