C del S 22 en 23-12 en back to BA

25 december 2012 - Colonia Del Sacramento, Uruguay

C del S 22 en 23-12 en back to BA 24-12
Zaterdagavond, er kon nog steeds niet worden gepind, uiteindelijk via het hotel geld kunnen regelen, natuurlijk wel tegen een te hoge koers. Van een heel leuk stel Belgen te horen gekregen dat het pinprobleem in Uruguay orde van de dag is.
S'avonds heerlijk tapas gegeten in een Portugees restaurant, en bijbehorende muzikanten, genoten van de zonsondergang en voldaan gaan slapen.
Zondag (23-12) een stranddagje van gemaakt, mooie stranden en erg mooi weer. Te lang op het strand gebleven, wel veel gezwommen, maar dus ook lekker verbrand.
Gezien ons nog geringe budget, we wilden niet meer geld opnemen in het hotel besloten ergens simpel te gaan eten. Een restaurant gevonden die voldeed aan ons budget en vervolgens heerlijk gegeten, Patty een aardappelgroentevleesschotel en Hans een runderschnitzel die niet eens paste op het bord.
S'avonds speelden er bands op het plein aan de kust, een van de bands, La Umbral, maakte veel indruk. Tussen de Uruguyaanse jeugd hebben we genoten van de muziek en wederom een mooie zonsondergang.
Morgen verlaten we Uruguay en gaan per boot terug naar Buenos Aires, waar we kerst en oud en nieuw gaan doorbrengen.
Maandag 24-12 een dag om nooit meer te vergeten. Kerstavond notabene.
S'ochtends naar de bootterminal, maar 15 minuten lopen van het hotel, en met de ferry ( een uurtje varen) naar BA.
Het was al behoorlijk warm, de voorspellingen gaven aan dat het wel 40 gr in de schaduw kon worden, wel dat klopte.
In BA aangekomen een taxi genomen naar het hotel. Ervaring had ons al rijker gemaakt, we wisten inmiddels dat je naar de weg moest lopen voor een taxi, want bij de terminal betaal je de hoofdprijs voor een taxi ( toeristen naaien noem je dat).
Naar het hotel, een simpel lowbudget hotel, ingecheckt en even BA in om geld te halen en een bakkie te doen, gelukkig hebben ze veel Starbucks in BA.
De temperatuur had inmiddels de 38 bereikt, met een vochtigheidsgraad van 100. Het was gewoon niet uit te houden en tevens constateerden we dat alle winkels/restaurants dicht waren. Terug naar het hotel en ja hoor de elektriciteit uitgevallen in het hele blok en dus ook in ons hotel. Geen fan die meer werkte, geen licht en dus ook niet internetten, we hadden afgesproken te facetimen met onze familie!!
Wat nu? Patty kwam op het lumineuze idee naar ons vorige hostel te gaan en daar te facetimen en de was te doen, want met name Hans was door al dat gezweet door zijn T-shirts heen. We werden met open armen ontvangen, ze kenden ons nog, en mochten onze dingen doen. De temperatuur had inmiddels de 40 bereikt. Terug naar hotel, nog steeds geen elektriciteit, besloten toch maar de stad in te gaan, en zowaar een Chinees gevonden die open was en waar we heerlijk hebben gegeten. Alles was dicht zelfs de Mc Donalds.
Maar hell begins, terug in het hotel nog steeds geen elektriciteit, en dus veel te warm om te gaan slapen. Ik denk dat we nog nog nooit zo erg hebben gezweet, zelfs niet in de sportschool.
S'nachts om 12 uur brak er een enorm vuurwerk uit over de stad. Wij toch even gaan kijken, blijkt dat Argentijnen met het afsteken van vuurwerk in de kerstnacht de feestdagen en vakantieperiode inluiden. Het was nog steeds veel te warm, maar om 2 uur s'nacht brak het voorspelde onweer uit en met daarbij enige verkoeling, nog steeds geen elektriciteit. Wat een dag, vanmorgen weer orde op zaken stellen, in het donker douchen en de kamer proberen te luchten. Patty had met name te doen met al die families die kerstinkopen hadden gedaan en te maken hebben met gebrek aan electriciteit in deze hitte, geen koelkast, in het donker met je familie, lang leve de kerstgedachte. Maar Huub, ons kerstkindje, ook hierbij nogmaals van harte gefeliciteerd vanuit het verre Zuid- Amerika met al haar verrassingen.....
Ps: we hebben nog wel wat connectieprobleempjes met de mobiele telefoon waardoor de bijbehorende foto' s niet ingeladen kunnen worden, deze houden jullie van ons tegoed, liefs H & P

1. Jan en Peet:
    26 december 2012
    Lieve H&P wat een verhaal zeg we krijgen het al warm als we het lezen. Kunnen wij ons niets bij voorstellen de enige hoge vochtigheids graad is dat het hier maar blijft regenen. Hopen nog contact met jullie te krijgen en dat dan alles wat beter geregeld is en ook minder warm is. Liefs J&P
  2. Jan:
    26 december 2012
    Hee kanjers, gaat dus goed en een beetje spanning geniet van de kerst en van elkaar en ga zo door. XXX
  3. Wouter en Polak:
    H&P,

fijne kerstdagen daar in BA!
    Wij zullen wel een aantal cervezas drinken in Madrid komende dagen op jullie gezondheid en mooie avonturen.

Liefs,

Claire en Wouters
  4. Ed Klingens:
    26 december 2012
    Hans & Patty, in ken die hitte en electriciteits-problemen! Geniet niettemin van de komende dagen! Ik ben benieuwd hoe het oud & nieuw gevierd wordt!
    Als Hagenees dit jaar wellicht geen kerstbomen jacht voor Hans :-).
  5. Jeffrey:
    27 december 2012
    H&P, Mooie avonturen, zo te lezen hebben jullie les 1 in Zuid Amerika al geleerd, maak je niet druk, heeft geen zin !

mooie verhalen, krijg al weer zin om er weer heen te gaan.....maar als je er bent denk je weer........enz enz gr jef
  6. Jose:
    2 januari 2013