Kerst in BA

27 december 2012 - Colonia Del Sacramento, Uruguay

Na de kerstavond overleefd te hebben, koelde het gelukkig af in BA door onweer en regen. Eerste kerstdag zijn we in de wijk Monserrat richting Recoleta gelopen en hebben zoveel moois ontdekt. Het is zo anders om nu gewoon 9 dagen te hebben in BA en niks te hoeven en gewoon de stad in al haar schoonheid, verrassingen, atmosfeer, geluiden en mensen te ervaren. Vele zaken waren dicht maar we hebben s'avonds een hele leuke pub gevonden en fish and chips en beef and ale pie gegeten. Tweede kerstdag kennen ze niet in Argentinie dus het was een normale dag met helaas veel extra drukte want ineens waren er duizenden toeristen neergestreken in BA en daar moesten we even in omschakelen. Ineens allerlei andere talen en zelfs af-en-toe Nederlands om ons heen, stukje privacy dat je inlevert, zoals heerlijk ongestoord roddelen over een ieder om ons heen en die enorme drukte, even schakelen. De 26ste naar Puerto Madero geweest en dat was superleuk. Vandaag de 27ste naar de enige wijk geweest die we nog helemaal niet hadden gezien Palermo. Een deel van Argentinië/ BA dat wordt gezien als het poeha, de chique, het was echter ontzettend modern met waanzinnige verrassend ingerichte onbetaalbare winkels en bijzondere restaurants en pubs, leuk om te ontdekken, we gaan zeker een keer s'avonds terug om de horeca te ontdekken. Het was vandaag toch niet zo warm als we verwachten, leek erop dat het zou gaan regenen, maar dat blijft tot heden uit, verrassend maar Patty was uiteraard veel te bloot gekleed en had het alleen maar koud. Toch maar met de metro terug, want we hadden onszelf wel een klein beetje overschat qua afstandeny.
Zijn o.a. ook nog de botanische tuinen in geweest, door ons omgedoopt tot Parque del Gatos, helemaal vol prachtig verzorgde katten en helaas allemaal libelles, wij noemen ze helicopters, zij zijn enorm groot, zijn in grote getale aanwezig en vliegen gewoon tegen je op. Ze steken gelukkig niet, dus zijn niet zo erg als de muggen in Uruguay, maar erg comfortabel is het nu ook weer niet.
Wij gaan ons zeker niet vervelen hier in BA maar laten deze geweldig verrassende stad gewoon goed binnen komen en genieten er enorm van, tot snel, kus P en H

1. Inneke:
    28 december 2012
    Hallo P&H. Heerlijk dat jullie het zo naar je zin hebben en ik geniet ook van jullie prachtige verhalen. Ik ben benieuwd hoe ze daar Oud en Nieuw vieren. groetjes Inneke
  2. Wilma, Francis en Charmaine:
    28 december 2012
    Hallowah Hans en Patty,

Geweldig al jullie mooie reisverslagen van het schitterende Zuid-Amerika. Wat een belevenis en blijf maar heelijk genieten van BA.
    In Scheveningen gaat alles goeiii. Geen winter met alleen regen en temperaturen van 9 en 10 graden. Joli heeft Wilma nog maar 3 keer van jullie plaats gehaald. Die sufferd mist jullie echt. Hij is veel thuis en erg aanhankelijk ha hi !!!!

Wij wensen jullie nog veel plezier, een relaxed en goed uiteinde en een fantastisch 2013.

Liefs,
    Wilma/Francis en de kids + Joli. Xx
  3. 5-michjes:
    29 december 2012
    Hallo schatten.
    Wat zou ik graag 1 dagje in jullie rugzak meekijken en proeven van alles wat jullie meemaken. Gelukkig zijn jullie verhalen zo bloemrijk en de foto's zo mooi dat dat toch een beetje lukt. Gek idee dat jullie al drie weken weg zijn. Geniet er maar lekker van. Dikke kus Caroline en Co.