Zwerven in Buenos Aires

29 december 2012 - Colonia Del Sacramento, Uruguay

Vergeten te melden in het vorige verslag, wat wij ontzettend schattig vonden, de kinderen geloven hier in de Kerstman (Sinterklaas bestaat hier niet) en hij wordt hier Papa Noel genoemd.
Zo wij vinden dat we ontzettend cultureel bezig zijn geweest want we hebben de afgelopen dagen het volgende ondernomen; langs een galerie geweest van Munoz, kunstenaar die van metaal wezens maakt maar ook Evita Peron metersgroot heeft afgebeeld op een wolkenkrabber in BA.
Langs een verlaten treinstation gegaan waar de kunstenaar 'Il gato negro' - de zwarte kat- de verlaten loodsen gebruikt om van afval van oude treinonderdelen kunstwerken maakt, heel stoer allemaal. We zijn helemaal naar het Malba-museum voor de moderne kunsten gelopen en hier veel moois gezien, prachtig gebruik van het hypermoderne pand. Hoogtepunt is het origineel te zien van Che door Gustavo Tozzi, zijn afbeelding die waarschijnlijk het meest gekopieerd is over de gehele wereld. Vandaag, zaterdag 29-12 zijn we s' middags naar een echte jaren 70 cinema geweest, zaten daar met 1 andere bezoekster, gekeken naar "7 dias en Havana', 7 korte let wel Spaanstalige verhalen over Havana, Cuba. Was interessant maar toch nog wel een behoorlijke beproeving voor ons. Waar we het meeste van genieten is dat deze acties gewoon spontaan op ons pad komen omdat niks meer persee hoeft in BA. Tevens vandaag beetje gewinkeld, rommelwinkels met kleding en boeken en rariteiten. We werden enorm lastig gevallen met mannetjes die je geld wilden wisselen "Cambio" kwam als een soort continue gebed vanaf alle kanten op ons af, vreemd was dat alle banken dicht waren, maar goed, wij zijn nu in het bezit van genoeg cash, na eerdere ervaringen.
Grappig is om te melden dat gisteren alle straten waren ondergestrooid met in stukken gescheurde papieren, officiele documenten, rekeningen e.d. Deze waren door de ambtenaren naar beneden gestrooid omdat dit het einde van 2012 inluidde. Zij moeten pas weer werken na Oud-enNieuw.
Momenteel zijn 1000-en Argentijnen richting de kust vertrokken Mar del Plata, hier gaan wij 2 januari ook voor 3 dagen heen, gelukkig nog op de valreep een hotelletje gevonden. Ondanks de drukte die we daar waarschijnlijk zullen aantreffen hebben we er erg veel zin in want we hebben ontdekt dat je in BA nergens het water in kan, enige buiten zwembad is alleen toegankelijk voor leden van de plaatselijke voetbalvereniging. Het is erg drukkend weer, en het wordt 34 graden, dus we gaan bekijken hoe we ons daar doorheen gaan slaan, ach zie het maar als een luxe probleem. We doen gewoon rustig aan, lekker beetje freewheelen door BA

1. Jeroen:
    29 december 2012
    Klinkt als relaxed dagen voor een Scott (-: hier zijn we aan het na borrelen op een lekkere zaterdag na bezoek van ed en roos met kids! Ook erg leuk maar dan anders. Jullie al aan het voorbereiden op het oud&nieuw feest?
  2. Nelleke:
    30 december 2012
    Heerlijk om zo met jullie mee te reizen!! Wens jullie een gezellige en spannende jaarwisseling! Altijd maar weer afwachten hoeveel knallers er de lucht in gaan, volgens mij was dat Praag waar we voor ons leven vreesden ;) Maak er wat moois van! Liefs, nel en peter
  3. Rob en Elly Bloemen:
    30 december 2012
    Wat een leuk reisverslag.We willen jullie graag verder volgen op jullie reis.
  4. Corry Mesker:
    30 december 2012
    Vanuit n nat en kil Nederland wensen wij jullie n leuke jaarwisseling en alvast aaaaaaaaalle goeds voor 2013.
    Kijken alweer uit naar t volgende verslag. Heeeeel veel liefs Corry en Hans.
  5. Jose:
    Hieperdepiep!! Een Heel Gelukkig 2013!! xx
  6. Viola:
    2 januari 2013
    Een mooi, gelukkig en inspirerend 2013 gewenst! Wat heerlijk om jullie reisverslagen te lezen! Hoe is de jaarwisseling verlopen in BA? Super he, dat nu even niets hoeft of moet en jullie alles zelf kunnen bepalen. Nou, geniet er maar met volle teugen van! Liefs, Viola
  7. Ingrid Moorman-Waleson:
    2 januari 2013
    Geweldig weer nieuwe verhalen. Ik wens jullie een SUPER 20013, met nog veel mooie ervaringen!!!!!!!!!!!!!!!!