Het vervolg van de helletocht 19-1 richting El Calafate

19 januari 2013 - Ushuaia, Argentinië

We waren gebleven op het vliegveld van Rio Grande. Uiteinelijk konden we om 22.15 uur in het vliegtuig stappen. Een vlucht van 3 kwartier naar Rio Gallegos in een twee motorig propeller toestel. Geland en in Rio stonden ze ons op te wachten om naar de bus te brengen. Wij dachten, toch nog een beetje luxe, met zijn vijven in een bus. Surprise surprise , het busje ( met recht een klein transfer busje) stond klaar met daarin al 10 passagiers die al ongeveer 5 uur op ons stonden te wachten. Bagage in de bus gepropt, een plekje gezocht, Patty is op de koffers gaan liggen, en gaan. Volgens de chauffeur zou de reis ca 3 uur duren, inmiddels weten we dat je er dan een factor 2 op moet leggen, 6 uur dus in een stinkende, hobbelende bus. Uiteindelijk kwamen we s'nachts om 4 uur gebroken aan in El Calafate. Afscheid nemen van onze nieuwe vrienden, we komen ze vast en zeker wel weer ergens tegen, en vervolgens zoeken naar ons hostel , gelukkig niet ver lopen en we werden nog met open armen ontvangen. Eind goed al goed, en het hostel is uitstekend incl bar en restaurant.
Uiteindelijk hebben we over een reis, die twee en een half uur zou moeten duren, 17 uur gedaan, lang leve de Argentijnse luchtvaartmaatschappij LADE, nooit mee gaan is ons advies, ook al lijkt het nog zo aantrekkelijk. 4 uurtjes geslapen en gewoon aangesloten bij het ontbijt, want bikkels dat zijn we wel, ook al vinden we dat misschien alleen zelf.
Over een paar dagen vertellen we over onze belevenissen in El Calafate en omstreken, met name de gletschers kijken we naar uit. Vooral Glaciar Perito Moreno moet werkelijk fantastisch zijn, google er maar eens naar, waanzinnig
Hasta luego H&P.

1. Jan:
    Toppie vriendjes ga zo door . Kus
  2. Jan en Peet:
    20 januari 2013
    Wat een tocht hebben jullie meegemaakt zeg. Nou geloof mij wij gaan nooit met LADE vliegen. En bikkels dat zijn jullie. Ik hoop dat deze tocht snel vergeten wordt door de reis tussen de gletsjers. Wij zijn heel benieuwd naar de foto's.xxxxxJ&P
  3. Corry Mesker:
    20 januari 2013
    Tjee U2 dat was zeker afzien! Misschien ff Apeldoorn bellen??????