Van Osorno naar Valdivia

3 februari 2013 - Valdivia, Chili

Na 2,5 leuke dagen in Osorno zijn we een heel klein stukje verder richting Santiago vertrokken en wel maar 2 uur verder, het kustplaatsje Valdivia.
We hadden via een hostalfoldertje al een leuk hostal op het oog, in Isla Teja, eiland naast Valdivia, Hostal del Muelle. Met de taxi erheen, wij uitstappen en werden we direct aangesproken door een aardige Chileen of we een hostal zochten, bleek het de eigenaar te zijn die ons direct zijn extreem grote, oude en mooie jaren 70-tig huis liet zien uitkijkend op het water, op dorp Valdivia, met aan het water de vismarkt, een onderzeeboot en vele zeeleeuwen......bijna onwerkelijk dat we dit hadden gevonden. Gelijk 3 nachten geboekt en bleek er ook nog een overdadig en goed ontbijt bij te zitten. Grappig je leeft gewoon een paar dagen bij de eigenaren in huis en dat voelt heel normaal. Valdivia zelf heeft een vrij toeristisch gedeelte wat allemaal te maken heeft met de zee, vismarkt, toerbootjes, viseettentjes en de zeeleeuwen en bijbehorende vogels. Vooral de zeeleeuwen is een lust om naar te kijken, ze liggen overal rond de boulevard te chillen en maken schitterende geluiden, je kan er vlak bij komen.
Gelukkig is daarnaast Valdivia een studentenstad waardoor er ook vele leuke eettentjes, La Ultima Frontera (zo goed en leuk alternatief ingericht en zo'n goede keuken dat we er 2 dagen achterelkaar heen zijn geweest) en barretjes zijn. In Chile wordt er in de barren nog gewoon gerookt, toch wel weer gezellig vinden wij, veel relaxter allemaal, Pisco Sours gedronken maar bijvoorbeeld ook Havana Rum, 3dubbele porties irt NL voor nog minder dan een biertje en daarnaast veel jaren 80 muziek, erg leuk allemaal. Ook hier weer alles een beetje net aan qua uitstraling, beetje ononderhouden jaren 70 stijl, maar wel zo charmant. Lange wandeling gemaakt door de Botanische tuinen rondom het studententerrein dat wordt onderhouden door de studenten aldaar. Mooi woest en verrassend, niet zo tuttig als de meeste Botanische tuinen in de meeste centrums.
Vandaag, 2-2, dagje naar Niebla geweest een schattig dorpje waar we aan de Pacific Ocean hebben liggen bakken en aansluitend in Encounter Constumientos geweest, hele grote overdekte hal met allemaal lange tafels om een podium waar folkoremuziek en dans was en aan alle kanten kleine keukentjes waar uitbaters de meest lekkere typisch Chileense specialiteiten en cerveca artsenales (bieren van de omgeving) verkochten. We hebben er heerlijk een paar uur doorgebracht en volop genoten van al het lekkers en het gezellige publiek.
Grappig detail is dat we nog steeds overal kerstversiering op straat en in de restaurants vinden, altijd superkitsch, waarschijnlijk vinden de Zuid-Amerikanen dit prachtig en laten het gewoon het gehele jaar hangen.
Morgen, zondag 3-2 gaan we naar Concepcion, minimaal 7 uur busrit midden op de dag, de een na laatste tussenstop tot Santiago waar we vanaf komend weekeinde een week zullen verblijven. We verheugen ons op deze wereldstad, weer over lekker in laten onderdompelen en ons laten meesleuren met de romantiek van de grote steden.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Vivian:
    4 februari 2013
    Ha lieverds,

Ik lig wat achter met het lezen van jullie avonturen. Ik ga helemaal op in ons eigen verbouwingsavontuur....zucht. Ben nu even thuis aan het werk, want het bad voor Helena wordt nu aangesloten. Het is groooooot.... Het zal jullie vast goed doen om te horen dat het werken veel stress geeft en dat het weer hier pet is. Mis jullie stiekem wel hoor! tot snel liefs Vivian
  2. Corry Mesker:
    6 februari 2013
    Hè U2 het tempo waarin jullie de verhalen schrijven is echt bewonderenswaardig. En wat zijn ze leuk en wat zou ik graag op jullie slippers staan en wat zou ik graag hetzelfde beleven,maar ja je kan niet alles hebben toch? 27febr nog n operatie en dan ben ik er klaar mee hi ha. Als jullie weer thuis zijn heb je ,denk ik ,wel n week nodig om alles te vertellen en dat aan al jullie vrienden!!! Trek daar dus maar n jaartje voor uit hi hi x Corry en Hans