Van Coyhaique via Argentinie naar Osorno Chili (28-01 30-01)

30 januari 2013 - Osorno, Chili

Zo, de busreis van 21 uur overleefd en wonderwel we kwamen een 1/2 uur eerder aan dan gepland, ondanks dat we tweemaal de grens moesten passeren (Chili-Argentinie en Argentinie-Chili) wat bijelkaar al meer dan 5 uur kost. Wel weer 4 stempels erbij. Grappig kwamen we om 06.30 uur aan bij de grens, ging deze pas om 08.00 uur open, sta je daar gezellig met z'n allen....
Zitten nu in Osorno, een heel bijzondere stad. Patty eats her hart out. Overal eettentjes met de heerlijkste gerechten voor weinig. We gaan steeds meer van Chili houden, zoals al eerder gezegd, aardige mensen, lekker eten, lekker goedkoop en een prachtige natuur. Oscar nu al bedankt voor alle tips, je mag trots zijn op je land.
En het moest zo zijn, we kwamen gisteren (29-01) onze Nederlandse vrienden uit Brabant weer tegen, ook zij hadden besloten via Osorno verder te reizen, leuk ze weer te ontmoeten, vanavond gaan we gezellig met zijn 4-tjes eten en drinken, o.a de pisco-sour proberen.
Vandaag lekker gewandeld door de stad en buiten de stad. Prachtige parken en een Olympisch atletiekgebied met fanatieke Chileense jongeren.
Het weer is prachtig, zelfs heet, dus genieten genieten. Overal marktjes met veel fruit, aardbeien gekocht als appels zo groot, heerlijk geluncht en weer wat kleding gekocht. Ze hebben hier veel tweedehands kleding en troepwinkels, wat erg grappig is maar bijna gelijk geprijsd als in de gewone kledingzaakjes.
Morgen gaan we naar Valdivia en Niebla, stadjes aan de kust, gelukkig maar 2 uur met de bus. Het schijnt er erg mooi te zijn, we zijn benieuwd, laten ons graag verrassen.
Overigens het hostel waar we nu zitten is erg leuk, je mag er zelf koken, de was doen (heerlijk al onze vuile was weer schoon) en als klap op de vuurpijl ze hebben hier een huiskat, Hazelnut genaamd, jullie begrijpen het al Patty's geluk kan niet op.
Dit keer een wat korter verhaal, het is voor ons een soort rustdag, klaarmaken voor de volgende etappes. Besos.

1. Jan en Peet:
    1 februari 2013
    Goedemorgen Lieve H&P,
    Een rustdag.....Het moet niet gekker worden! Groot gelijk.
    Fantastisch om te lezen dat ook Chili een mooi land is om te ontdekken. Lekker eten, drinken en genieten. Dat past helemaal bij jullie. Jammer van die stinkkat hahaha.
    Hoeveel stempels verwachten jullie te hebben aan het eind van de reis?

Doeiiiiiiii, dikke kus van ons