Van Mar del Plata naar Puerto Madryn

8 januari 2013 - Puerto Madryn, Argentinië

Zaterdag 5-1, we moeten de dag zien door te brengen, het hotel werkt mee we mogen onze spullen in een afgesloten ruimte achterlaten en gebruik maken van een badkamer. Helaas is het geen mooi weer en kunnen daardoor niet naar het strand, dan maar aan de wandel. De bus naar Puerto Madryn vertrekt pas vanavond om 9.45 uur. Toch een leuke dag gehad. Wandelen, eten, drinken, wandelen...................drinken. Genoten van skatenden jongens die de mooiste trucjes uithaalden in een heel mooi en uitgebreide skate arena.
Op de boulevard genoten van de meest foute artiesten die je je maar kan voorstellen, maar de Argentijnen genoten ervan, dus wij ook.
Terug naar het hotel, opfrissen en kleren voor de lange busreis klaar leggen. By the way, onze kleren stinken en moeten hoognodig gewassen worden., hopelijk in Puerto Madryn.
De bus in, we zitten helemaal voorin, en op tijd vertrokken.
We kregen zowaar een goed te eten maaltijd in de bus en daarna proberen te slapen. We hadden in Mar del Plata nog een flesje whiskey gekocht, deze hebben we deels genuttigd en zowaar in slaap gevallen.
S'middags, precies volgens planning, om 14.00 uur aangekomen in Puerto Madryn. Busreis bleek toch wel slopend te zijn want na een verkennende wandeling in het stadje, ergens biertje en broodje, terug naar hotel, want het trok helemaal dicht en na wat gerommel in de hotellobby (daar hebben we alleen wifi namelijk) even op bed gelegen, zo rond 19.30 uur en we werden weer om 07.30 uur wakker, 12 uur bewustloos geweest, heerlijk dat we hier aan hebben toegegeven.
Zo nu eerst nog wat leuke weetjedatjes over de Argentinie:
-de kinderen zijn om op te vreten en worden overal mee naar toegenomen,
meestal zonder buggy of kinderwagen, maar op de arm van papa
- De gemiddelde Argentijn is iets te dik, we vallen dus niet op
- er zijn heel veel zwerfhonden, niet agressief, wel lief en mooi, helaas vaak onder de vlooien
- De mensen zijn aardig en absoluut niet opdringerig, ze zijn erg op zich zelf
- De gemiddelde Argentijn spreekt amper Engels, dus ons Spaans gaat steeds beter, men begrijpt ons overal
- we komen in de badplaatsen alleen Spaanstalige toeristen tegen
Volgende keer weer wat nieuwe weetjedatjes
Puerto Madryn, een totaal andere badplaats als Mar del Plata, lekker rustig.
We hebben onze reis inmiddels doorgepland t/m Ushuaia, de meest zuidelijke stad van de wereld. We gaan het in 3 etappes doen, het is nog meer dan 1500 km verder.
Morgen gaan we een boottrip maken en hopen dan de dolfijnen, zeehonden, zeeleeuwen, pinguïns en nog veel meer te zien. Eigenlijk zouden we vandaag gaan, maar er stond te veel wind. Heel Puerto Madryn is gebaseerd op de natuurgebieden waar hopelijk deze dieren te zien zijn, volledig bedolven onder de touroperators. Dus vandaag (7-1) weer gewandeld langs de kust ( mooi ) . Een ding is zeker, Patty gaat de 4-daagse makkelijk uitlopen, voor ons gevoel hebben we er al zes 4-daagsen opzitten.
Gelukkig smaken deArgentijnse bieren en de Argentijnse wijnen ons nog steeds zeer goed.
Beso Hans&Patty
PS morgen hopen we een aantal foto's van de beestjes te plaatsen.

1. Rob:
    8 januari 2013
    leuk wederom het verhaal te lezen! blijf genieten, maar dat gaat jullie prima af zo te lezen! x
  2. Marjan:
    8 januari 2013
    Wauw wat een prachtige foto van de vergane glorie in Puerto Madryn, en de verhalen zijn lekker om te lezen!
    liefs, Marjan
  3. Paulien en jan:
    8 januari 2013
    Had ik wat geschreven, zag ik het niet op de site staan, hoezo digibate... Wat genieten jullie .... Ik kom net van het strand met de honden. ca 9 gr. en iedereen maar zeggen dat het zo lekker weer is.... Geef mij maar de Argentijnse of Indiase temperatuur!!!
    Tot de volgende keer!
  4. Corry Mesker:
    Hè U2
    Het blijft leuk hoor al jullie verhalen. Je moet er n boek van maken want jullie schrijfstijl is echt goed. Het blijft boeien.
    Vanmorgen weer voor t eerst getennist en Hans ik ben t nog niet verleerd,dus kom maar op als je weer thuis bent!!!!!!!!!!
    Moeilijk hè Pat al die honden. Ik kan het me zo voorstellen. Als je dus besluit om daar te blijven kun je altijd n asiel beginnen en als n soort hondenfluisteraar door t leven gaan.
    Geniet nog maar verder. Heel veel liefs van ons . Corry en Hans
  5. Jeroen:
    9 januari 2013
    Waaaat, ik ben in shock! 12 uur lang geslapen Scott! Goed bezig, daar droom ik van (-: fijn dat jullie het heerlijk naar je zin hebben. Hier komt 'lekkere' kou aan. Ze zeggen dat we volgende week kunnen schaatsen.....ik ben benieuwd. Ik heb meer behoefte aan zon, dus onze zomervakantie naar Frankrijk is geboekt, joepie! Heel veel plezier, kus van ons
  6. Edwin:
    10 januari 2013
    Ola! Ik kom dankzij jeroen via Fb nu jullie reisblog tegen. Wat een mooie verhalen en foto's! We blijven het nu volgen. Geniet ervan maar dat lukt wel! groetjes Edwin (en Roos +kids)