Eindelijk vertrokken naar BA

5 december 2012 - Buenos Aires, Argentinië

Na een lange dag wachten, schoonmaken, koelkast leeg eten en laatste dingetjes regelen was eindelijk de maandag voorbij. Mede dankzij Guido en
Anne (de buurtjes) die op gezellig maandagavond nog even een wijntje kwamen drinken Vanmorgen (4 december 2012) om 10.00 uur eindelijk vertrokken naar Schiphol met Jan en Peet. Op Schiphol snel ingecheckt, vriend Jan H, Nel, Vivian, Huub en Tineke waren ook op Schiphol om afscheid te nemen. Super, echte vrienden en vriendinnen, na enkele tranen, door de douane, nog een keer zwaaien en wegwezen. Eerste vlucht naar Rome prima, precies op tijd aangekomen. Inchecken voor BA en daarna een lekker bakkie gedaan. Zitten zeer comfortabel achter in het vliegtuig. 14 uur vliegen Pfffff, maar ja dan gaat het echt beginnen, we kunnen niet wachten. Don't cry for us Argentina, we are coming.
Er zaten gelukkig met z'n 2-en naast elkaar in het vliegtuig en ook nog helemaal achterin, helaas geen schermpje met films, muziek en games. Om 4.45 am geland na een lange nacht. Helemaal zelf de bus gevonden en met onze zware tassen slepend door BA met 30 C, was afzien omdat alle stoepen zwaar gehavend zijn. Gelukkig een hele bijzondere hostel in het oude historische deel, San Telmo, gevonden maar wel van 10 tot 14 uur moeten wachten op de kamer, kregen ontbijt aangeboden en zijn toen als 2 zombies door hetcentrum gaan zwerven, de hitte is nu nog even genadeloos. Nu paar uurtjes wezen chillen, reislogger start gemaakt, gedouched en lekker het centrum weer in. Voor het idee het is nu 17.15 uur en in NL 21.15 uur. Hierbij een foto van de hostel.....

1. Jan en Peet:
    5 december 2012
    Eindelijk aangekomen. Nu kan het avontuur echt beginnen. Gezellig hosterlletje. Ziet er erg leuk uit. Kom maar op met de volgende reisverhalen.
    Veel plezier en geniet.
  2. Linda:
    5 december 2012
    Wat fijn dat de reis goed gegaan is en het reizen nu echt kan gaan beginnen!
    Zie het al helemaal voor me hoe jullie als zombies door de stad lopen! (Ken het gevoel)
    Ga lekker genieten, ook van de 30gr ;-)!
    Dikke kus op pakjesavond in het koude Nederland! X lin
  3. Jeroen:
    5 december 2012
    Wat heerlijk om op plaats van bestemming te zijn voorlopig. Maar wat lees ik nu, is het zelfs te warm voor jullie? (-: gaat vast heel snel wennen. Groetjes uit het witte lochem, liefs van ons allen.
  4. Ed Klingens:
    6 december 2012
    Hi Pat en Hans ik ben trots op jullie. Van het veilige en koude Nederland naar een mooi en zeker avontuur in Zuid Amerika. Hier in Thailand is de winter nu eindelijk begonnen. Dat betekent hier alleen dat de airco s-nachts niet meer aanstaat en we voorlopig voor de komende maanden geen regen meer hoeven te verwachten, slechts stralende luchten! Ik ben benieuwd naar de verhalen, jullie eerste hotelletje ziet er al prachtig uit.

Liefs van Nong Yao en Ed, Chiang Mai
  5. Jolanda:
    6 december 2012
    Ha P&H, ziet er goed uit, hopelijk komen jullie snel van het zombie gevoel af, tot lezens, liefs Jo
  6. Joris en Jackie:
    Succes!
  7. Suzan:
    Geniet, geniet, geniet!!
    Van het zombie voelen, de braakliggende stoepen en vooral van de warmte!!
    Ik geniet van -6 in Tibet (zou qua temperatuur wel willen ruilen), maar wel een waanzinnige ervaring!
    Benieuwd naar jullie eerste verdere ervaringen in Zuid-Amerika!
    Liefs Suzan
  8. Ingrid Moorman-Waleson:
    6 december 2012
    Hoi Luitjes, leuk al zo snel een verslagje te ontvangen. Heerlijk, dat het lekker warm is bij jullie. Kijk nu al uit naar de volgende mail, met
    echte avonturen. Heel veel plezier!
    Lieve groeten van,
    Ingrid
  9. Rik:
    6 december 2012
    wow...hostel ziet er mooi uit..en hans,lekker in je short,hier hagel en sneeuwbuitje,bbbr.geniet ,jullie tweetjes!
  10. Saskia:
    6 december 2012
    Veel plezier en geniet van jullie reis!!!

Liefs Dave en Saskia en een knuffel van Lieke en Bo
  11. Paulien en jan:
    6 december 2012
    Wat een gek idee dat jullie nu opeens zó ver weg zitten. En 30gr. verschil. Ik liep vanochtend in de sneeuw door de duinen......
    we sluiten ons aan bij al die andere berichtjes. geniet, geniet geniet al is het ws soms ook "hard werken".
    Lfs Jan en paulien
    PS We krijgen nog steeds zulke leuke reakties op ons feest. Mede dankzij jullie!!!!
  12. Nelleke:
    HI!
    Vanaf nu dan echt "party time" ! wat relaxed, wij ploeteren ons hier door ladingen sneeuw. Have fun, Nel
  13. Chris en Olga:
    Hallo luitjes,
    Goed om te horen dat jullie veilig aan de overkant zijn aangekomen. Trouwens wel typisch nederlands om dat gelijk over een paar druppeltjes regen te beginnen. Maar goed, hier hebben we inmiddels als tot onze enkels in de sneeuw gestaan. Olga vond het een goed idee om vandaag te gaan golfen en zei dat ik daar ook zin in had dus ben ik maar meegehobbeld. Ik probeer het bewijsmateriaal (een fotootje) via deze blog naar jullie toe te sturen, maar ik krijg dit niet voor elkaar. Suggesties?
    We houden jullie in de gaten en rekenen op een dagelijkse update. Veel plezier bij Boca Juniors, wees voorzichtig, tot lezens!
    Chris en Olga

PS Als je het bonnetje bewaart ben ik best bereid om de kosten van een paraplu te vergoeden.
  14. Marjo:
    7 december 2012
    Fijn te horen dat jullie een goeie reis hebben gehad. Een foto om jaloers op te worden! Heerlijk in je hempje in de warme zon. Wij hebben hier momenteel prachtig witte sneeuw! Een fijne voortzetting van jullie reis en zie jullie vlgnd verslag tegemoed.
    Gr. Marjo