Vaarwel Buenos Aires, welkom Argentinie en Patagonie

2 januari 2013 - Mar del Plata, Argentinië

Als we dit schrijven zitten we in bus naar Mar del Plata, ca 400 km ten zuiden van BA. Busreis van normaliter 5 uur maar we zitten na 7 uur nog steeds in de bus, ach dit zal wel vaker voorkomen, leren ons er welaan over te geven.
We waren wel klaar met BA, denken dat we alle belangrijke en mooie dingen hebben gezien, we zijn toe aan ons volgende avontuur, in etappes naar het zuiden ( Patagonie).
Zondag de 30-ste zijn we nog een keer de wijk Boca ingegaan, wat een verschil met 3 weken geleden, nu bedolven door duizenden toeristen.
Ondanks dat we denken alles gezien hebben doen we toch steeds nieuwe ontdekkingen, zoals een prachtig theater Colon, waar alle groten der aarde hebben opgetreden, tango orkesten op straat, prachtige muurschilderingen, San Silvester-run, halve marathon dwars door BA om 2012 mee af te sluiten en vele vele mooie gebouwen.
Oud en nieuw hebben we "gevierd" in de wijk Palermo in een leuke bar/restaurant. Eigenlijk niets bijzonders maar wel gezellig. Om 12 uur brak een niet al te heftig vuurwerk uit.
Nieuwjaars dag, de laatste in BA, eerst gefacetimed met de familie en daarna geslenterd door een verlaten stad, (4de dag op een rij met de winkels en meeste restaurants gesloten) toch nog weer iets bijzonders gezien, het huis van Carlos Gardel, een tango legende uit de dertiger jaren en Palacio de las Aguas, prachtig volledig marmeren pand waarvanuit vroeger BA van water werd voorzien. Koffers pakken, nog even uit eten in de wijk San Telmo - waar we werden verrast door een groots spontaan gezeldschap dat met een honderdtal trommels en dansers door de straten schuifelden en nu op naar het volgende nieuwe avontuur.
Tip voor een ieder die door onze verhalen enthousiast is geworden om naar BA te gaan, ga buiten de kerstvakantieperiode, zo ontloop je de toeristen en kan je het echte BA beleven, wij waren erg dankbaar dat we die eerste 5 dagen, begin december, al in BA waren geweest, want die waren fantastisch. Grote voordeel van zo'n tweede week is dat je de weg al grotendeels kent en je zo minder 'moet' zien en je de toeristen nog een beetje kunt omzeilen.
Patty heeft het idee dat de reis nu pas echt gaat beginnen daar de afgelopen maand in die grote wereldsteden ook wel een normale vakantie had kunnen zijn. Op een paar dagen kerstvakantie na voor onze vrienden en familie met kinderen, begint voor iedereen het normale leven weer en gaan wij gewoon nog 4 maanden door met onze reis, hoe bijzonder is dat?
PS we verkeren vandaag precies 9 jaar.

1. Jose:
    9 jaar alweer! Gefeliciteerd! xx
  2. 5-michjes:
    3 januari 2013
    Op naar de volgende 9 jaar. En natuurlijk de mooie reisverhalen. Ben benieuwd wat jullie weer allemaal mee mogen maken. Liefs Caroline
  3. Ingrid Moorman-Waleson:
    3 januari 2013
    Gefeliciteerd met 9 jaar liefde!!!!!!!!!!!!!
    Hoop dat jullie de bus niet moeten gaan duwen.
    Groeten,
    Ingrid
  4. Jan:
    3 januari 2013
    Het kan verkeren. Geniet er maar lekker nog heel lang van. En wees maar blij dat je daar bent van je pensioenbrief was je niet blij geworden. have funXX
  5. Rob:
    3 januari 2013
    Gefeliciteerd, op naar de volgende negen jaar. Je grote broer.
  6. Wouter en Polak:
    FELIZ ANO NOVO!

En nog negen jaar erbij. XXX
  7. Rob:
    3 januari 2013
    Hey luitjes! Enjoy Patagonie, mijn grote wens op mijn travellist. Wij hebben nog geen keuze gemaakt waar we heen gaan overigens, zijn de bussen nog steeds zo goedkoop? Groeten uit Berlijn! Y en R en van harte! x
  8. Patrick van Zuilen:
    4 januari 2013
    Wat een pracht van een reis zijn jullie aan het maken. Heel erg bijzonder. Geniet van het mooie en ongerepte patagonie.
    Groet
    Patrick