Eindelijk in Mar del Plata, eindelijk een echte zee

4 januari 2013 - Mar del Plata, Argentinië

Na een suffe busreis, met name qua saaie landschappen en dik 2 uur extra in de bus, uiteindelijk in Mat del Plata aangekomen, de badplaats van Argentinie. Opvallend en hierdoor ook extra leuk is dat hier inderdaad alleen maar Argentijnse gezinnen op vakantie zijn, zeg maar de normale man, en dat alles normaal tot goedkoop geprijsd is en dat er veel ( beetje foutief) vermaak is georganiseerd voor alle leeftijdsgroepen. Geen toerist te bekennen, nog geen enkele andere taal dan Zuid-Amerikaans Spaans om ons heen gehoord. 2 januari de badplaats deels verkend, het was echter erg koud, dus wij als rasoptimisten hadden uiteraard veels te weinig kleding aangetrokken waardoor de kou in onze botten kwam te zitten. S'avonds gekleed op huidig Nederlands weer niveau een heel leuk eettentje gevonden waar ze zelfs panchos van 1 meter verkochten, dit is een aangekleedde hotdog, erg grappige jongens in de bediening.
3-1 draaide het weer gelukkig helemaal bij, nog een straffe wind, wat leidde tot een zee -ja let wel, eindelijk een echte zee , de Atlantische oceaan - met fantastische harde en hoge golven en dus dubbele rode vlaggen uit.
Lekker op strand gelegen en de zee in geweest, was wel spannend want je had te maken met een onder- en bovenstroom waardoor je makkelijk omviel. We genieten nu al 2 dagen van met name 29 graden, het strand en die fantastische wilde beukende zee. Tevens van allemaal grappige en stoere honden die bij diverse strandjes horen, die zelfs probeerden de enorme golven te trotseren. Grappig detail is dat alle strandjes, je hebt publieke en betaalde strandjes, enorm in de gaten worden gehouden door vele baywatchjongens. Als een Argentijnse Mitch uitrukt om iemand te redden dan gaat het gehele strand klappen totdat zeker is dat de geredde persoon het weer goed maakt.
Mar del Plata zelf is niks bijzonders, alleen maar gericht op de toeristen uit eigen land, wel veel leuker als bijvoorbeeld Punta del Este, badplaats waar we in Uruguay waren geweest en alleen maar interessant is voor degene met teveel geld. Zaterdag de 5de op zondag de 6de gaan we een nachtbusrit richting Puerto Madryn van minimaal 16 uur ondergaan, hel, maar we moeten nu kilometers maken anders komen we nooit in Patagonie cq Vuurland.
Mogelijk zijn we even moeilijker bereikbaar via IPad, telefoon een facetimen maar dat halen we allemaal wel weer in als we in Puerto Madryn zijn, hier kunnen we alleen in de hal bij de receptie wifi-verbinding krijgen en dat is minder gemakkelijk, helaas. Dit wil natuurlijk niet zeggen dat jullie reacties uit hoeven te blijven......

1. Suzan:
    Lieve Hans en Patty,
    Wat heerlijk om te lezen en ergens zo herkenbaar...vooral het overgeleverd zijn aan het vervoer en maar kijken wanneer je aankomt.
    Zo fijn dat jullie geen tijdsdruk hebben, toch....?!
    Eindelijk strand en zee, haha...dat was bijna afkicken voor jullie;-).
    Geniet en ben benieuwd naar patagonie!!
    Liefs Suzan
  2. Inneke:
    5 januari 2013
    Hallo P&H, De zee blijft altijd boeien waar je ook in de wereld bent. Sterkte met jullie lange busreis richting Patagonie. Liefs Inneke xx
  3. Lucia, Rense en Donna:
    Hey globetrotters, op naar Patagonie!! dat moet heel bijzonder zijn, ben benieuwd naar jullie verhaal. Vandaag de kerstboom 'afgetuigd' en op een grote stapel gelegd met andere kerstbomen uit de buurt (ong. 400 stuks). De brandweer mocht ze aansteken en wij keken toe onder het genot van een gluhwein. Donna vond het super en wij ook natuurlijk;-)

Adios! xxx Rense, Lucia & Donna
  4. Lucia, Rense en Donna:
    5 januari 2013
    Bye the way: prachtige foto's van die onstuimige zee! En niet te vergeten nog gefeliciteerd met jullie 9 jaar samenzijn!!
  5. Jan en Peet:
    6 januari 2013
    Zo eindelijk een lekker strand mooi weer en zee dat is helemaal jullie ding heerlijk hoor. Op sommige foto's ook behoorlijk wat mensen gezien.Nu dus op weg voor de volgende bestemming ben erg benieuwd wat jullie daar aantreffen. We gaan ervan uit dat het bijzonder zal zijn. We wachten de foto's af. Succes met de reis veel liefs Jan & peet
  6. Carole:
    7 januari 2013
    Hoi Patty en Hans, ik loop altijd wat achter met jullie reisverhalen omdat ik ze op het werk lees. Maar het is mooi te lezen dat jullie zo genieten, zeker nu er zon, zee en strand in de buurt zijn. Nog heel veel plezier op jullie avontuur. gr. Carole
  7. Paulien en jan:
    Wat genieten jullie, zo te lezen. En inderdaad alle tijd......
    Ja, die busreizen, eindeloos lijken die soms, de uren kruipen dan voorbij. Maar ja, reizen is soms ook een beetje werken....